Orlické hory 2003
Třetí čundr se začal 03.10.2003 v 11:00 v Náchodě a konečnou měl 06.10.2003 dopoledne v obci Pěčín. Z Náchoda jsme vyrazili směrem Peklo, Vrchmezí(1084m.n.m.), Šerlich (1026 m.n.m.), Velká Deštná (1115 m.n.m.), Říčky. Z Pěčína jsme se vrátili do civilizace.
Celkem jsme ušli asi 59 km.
Cíl akce se nepodařilo splnit z důvodu nepříznivého počasí.

Odjezd: Kladno časně ráno

Foto z vandru

Den první
Náchod - Peklo (pěkná hospoda plná čertů)- Nový Hrádek - ( Autobusem ) do
Olešnice v Orlických horách.
Přespali jsme pod hřebenem Orlických hor.
Tento den proběhl v pohodě. Vlaky jely na čas, piva bylo dost a počasí nám docela přálo. Noc z pátku na sobotu byla teplá a bez deště. Tak jsme se těšili na zítra, jak se vyškrábeme na hřeben po Jiráskově cestě.
17 km

Den druhý
Olešnice - kopec Vrchmezí ( 1084m.n.m. ) - Masarykova chata na Šerlichu ( 1026 m.n.m.).
Přespali jsme mezi vrcholy Malé Deštné ( posed ) a Velké Deštné ( bouda horské služby ).
Začátek dne probíhal celkem normálně, až do té doby než jsme se ocitli na Vrchmezí( 1084m.n.m. ). Tam nastala zásadní změna počasí a začal náš předčasný konec vandru. Z počátku byla jen mlha, vítr a teplota asi 10°C. Stále jsme byli optimisté.
Cestou na Šerlich jsme si viděli jen na špičky bot a mrzli - teplota klesla na 5 až 6°C. Ještě, že jsme měli kořaličku ( hruškovici se slušným obsahem alkoholu ). Jelikož byla mlha hustá tak, že by se dala krájet, museli jsme o Masarykovu chatu vysloveně zakopnout. Když jsme přili do chaty byli jsme jediní hosté. Dali jsme si pivko, polívku a čekali na pěkné počasí. A ono nic - začalo šíleně pršet.
Přestalo, až za tmy a tak jsme při baterkách vyrazili na Velkou Deštnou ( 1115m.n.m ). Vejsek a Jirka došli tu noc, až do boudy horské služby pod vrcholem Velké Deštné a přespali tam. My s náčelníkem jsme zůstali pod vrcholem Malé Deštné v útulném posedu. Sice byla zima asi 2 a 3°C, ale nepršelo nebyl žádný vítr a bylo jasno. No prostě jsme se těšili na ráno.
14 km

Den třetí
Velká Deštná ( 1115 m.n.m.) - Pětirozcestí - Říčky
Ráno v 8:00 jsme s náčelníkem pokračovali za zbytkem výpravy na Velkou Deštnou. Sotva jsme se dali do pohybu začalo drobně pršet. Do 20 min. byla taková mlha, že jsme tu boudu horský služby málem minuli. Po našem příchodu nastala taková kalamita - vítr, voda a sníh a teplota 3 a 4°C, že to vypadalo , že odejdeme až na jaře. Ještě, že máme RUM a začal se vařit GROG.
Náš cíl je jasný, a to Pětirozcestí. Čeká nás 9 Km po hřebeni v husté mlze, dešti se sněhem a nárazovým větrem. Konečně jsme u Kunštátské kaple - 20 min. odpočinek a jde se dál na Pětirozcestí. Bouda je malá v tamhle počasí se tam nedá přespat. Je otevřeno a tak dáváme GROČEK. Zjišťujeme stav počasí na zítra od člena horské služby. Špatné zprávy - na hřebeni bude i zítra fryšno ( sníh + déšť )!! Nastává krátká trudomyslnost, ale není moc času tak padá rychlé rozhodnutí - obec Říčky  5Km. Jdeme po rozmáčených sjezdovkách - prší a to dost.
Kousek před obcí dostáváme poslední ránu od vládce tamních hor - RAMPUŠÁKA. Strhnul takový vichr z hor a vodní proud, že jsme rázem promočení a zmrzlí a na kost. Naše nohy, a dosud chráněné Goretexovou membránou se ocitly v ledové tříšti. Není jiného východiska v této situaci než si vzít herberk.
Naštěstí tam byl - Hotel Konšel.
16  km

Den čtvrtý
Říčky - Pěčín
Po snídani vyrážíme směrem Pěčín. Počasí je sice studené, ale bez deště. Dokonce začíná být polojasno! Jdeme kaňonem podél řeky Říčky a začíná se nám tady líbit. Po příchodu do Pěčína, ale měníme názor. Ohlídli jsme se totiž na hřeben Orlických hor a tam se všichni čerti ( Rampušáci) ženili. Aby nám to nebylo líto tak na nás poslali sněhové krupičky a docela slušnou zimu.
A tak odjíždíme o jeden den dříve a Rampušákovi slibujeme, že se určitě vrátíme.
Ve vlaku náčelník ohodnotil tento vandr se slovy - takhle si představuji ANAPURNU!!!!