Góry Stołowe 2006
První vandr se zadařil na 100%. Celou dobu akce bylo pěkné počasí a tak vznikla spousta fotografií zdejších velice zajímavých hor. Cíl akce byl také splněn - Hejšovina ( 919,9 m.n.m). No prostě lépe to dopadnout ani nemohlo.

Odjezd: Kladno časně ráno
Zahájení: Hronov
Ukončení: Náchod
Cíl akce: Szczeliniec (Hejšovina)
Výprava: Nohyk, Tabí, Radek
Délka akce: asi 74 Km pěšky

11.5 až 16.5.2006

Foto z vandru (Tabi)

Foto z vandru (Radek)

Den první
Hronov – Vysoká Srbská – Sedmákovice – Závrchy – Machov
Tak jsme se konečně dočkali dalšího čundru. Směřuje do  přírodní rezervace Góry Stołowe . Tento čundr byl v plánu již několikrát, ale až nyní se stal reálným. Začali jsme v Hronově a pokračovali po červené směrem Vysoká Srbská.Cestou máme krásný výhled na Bor 852,4 m.n.m a na cíl naší akce Hejšovinu. Zastavujeme se v Hospodě na Kopci ve Vysoké Srbské. Poté pokračujeme přes Sedmákovice a Závrchy do Machova, kde trávíme noc.
Celkem: 11Km

Den druhý
Machovská Lhota – Bledne Skály – Karlów – Biale Skály
Druhý den jdeme přes hraniční přechod v Machovské Lhotě do Polska. Naše první cesta vede do Bledných Skal. Čeká nás slušný krpál do skalního města. Vstupný je 5,00 zł , které nemáme. A tak náčelník uplatňuje svoje diplomatické schopnosti a živě diskutuje o kurzu atd.. Nakonec platíme CZ měnou  v kurzu 7 Kč za 1 zł a batohy zůstávají u pokladny. Ještě, že ho máme. Bledne skály opravdu stojí za tu námahu. Je z nich pěkný výhled na Krkonoše a na Broumovské stěny. Procházíme místní bludiště a je nám jasné, že s batožinou  by to byl problém. Narážíme i na zbytky sněhu. Po krátkém odpočinku u pokladny pokračujeme přes Skalniak ( asi 900 m.n.m). do Karlówa. V Karlówě díky schopnostem náčelníka ochutnáváme polské pivo Okocim za CZ měnu v hodnotě 33 Kč za jedno pivko. Poté pokračujeme směrem Biale Skály.
Je škoda, že se v Polsku o turistické trasy moc nestarají. Díky tomu je na skály omezený výhled. A tak po průchodu skalami berem nocleh v místním lese.
Celkem: 17 km

Den třetí
Biale Skály – Skalne Grzyby – Pielgrzyn – Sloneczne Skály - Karlów
Třetí den se probouzíme do slušné zimy. Okolo našeho bivaku je všude bílo. Po rozmrazení naší výstroje pokračujeme směrem Skalne Grzyby. Zde jdeme po žluté značce, až na Rogacz. Cestou narážíme na velkolepé stavební dílo uprostřed podmáčeného lesa - bytelná lávka i se zábradlím . Vůbec jsme nepochopili proč to tady správa parku nechala vybudovat. Asi nevěděli co s financema.
U  Rogaczu dochází k orientační chybě ( problém staré mapy) a tak dle rozhodnutí náčelníka pokračujeme přímo přes místní prales podle kompasu a mapy směrem na Pielgrzyn. S Radkem se snažíme o jeho rozhodnutí diskutovat, ale jsme upozorněni, že náčelník má vždy pravdu. A tak pokračujeme cestou necestou. Náčelníka to vysloveně baví a tak jsme za hodinu zase na značené trase u Pielgrzynu. Poté jdeme po zelené podél hřebenu až na Sloneczne Skaly. Zde bych chtěl upozornit na těžký terén a celkovou náročnost tohoto úseku – hlavně s bagáží. Pak se po modré vyškrábeme na horskou silnici směřující do Karlówa.  V Karlówě odpočíváme a směnili jsme zł  na zítřejší výstup na Hejšovinu. Nechce se nám riskovat, že nás tam nepustí. To by opravdu byla nuda, když už se tam chceme vyškrábat s báglama.
Celkem:17 km

Den čtvrtý
Hejšovina  - Karlów – Machovská Lhota – Bělý
Na Hejšovinu ( 919,2m.n.m) vyrážíme hned ráno. Platíme 5 zł a jde se do skalního labyrintu, který je na vrcholu stolové hory.  Počasí se nám začalo trochu kazit a tak výhledy jsou omezené. I přesto jsme spokojeni - cíl akce byl splněn. Procházíme celé skalní město a pak pokračujeme zpět do Karlówa. Pak po modré na Pasterskou Góru a po zelené  zpět do Čech. Je pozdní odpoledne a tak se zastavujeme v útulné hospůdce  U Lidmanů. Za tmy z Machovské Lhoty pokračujeme směrem na osadu Slavný. Při baterkách jdeme po modré, ale zničehonic se procházíme obcí Bělý. Chyba nastala u pramene U obrázku, kde jsme ztratili modrou značku. I to se může stát. Na noc zůstáváme pod kopcem, který se jmenuje Na příčkách ( 553,4 m.n.m).
Celkem: 18 km

Den pátý
Bělý – Nízká Srbská - Vysoká Srbská – Hronov – vlakem do Náchoda
Poslední den jdeme podél potoka Třeslice do Nízké Srbské a poté do Vysoké Srbské. Odtud po červené do Hronova. Z Hronova jedeme ještě do Náchoda, kde v restauraci na náměstí probíráme naší týdenní akci do Gór Stołowých.