Broumovsko a okolí 2005
První vandr se zadařil na 100%. Pouze jeden den mám pršelo a cíl vandru byl splněn - rozhledna na Dobrošově. Trasa vandru byla na poslední chvili změněna a to z toho důvodu, že prvního letošního vandru jsme se zúčastnili pouze dva (Tabí a Vejsek). Původní plán směřoval do Stolových hor. Z důvodu malé účasti jsme proto trasu volili jen na našem území. Hory Stolové budou v plánu některého z dalších vandrů.

Odjezd: Kladno časně ráno

13.5 až 17.5.2005

Foto z vandru

Den první
Dolní Adršpach - Adršpašské skalní město - Vlčí rokle - Teplické skály - Teplice nad Metují
13.5.2005 v pátek jsme se vypravili na další vandr. Tento vandr provázely problémy už od samého začátku jeho vzniku. Nejprve větší část členů odmítla účast a nakonec ani náčelník neodjel. Na vandr jsme vyrazili jen já a Vejsek. Původní plán  „Hory Stolové“ byl přepracován pouze na Broumovsko a okolí.
Vandr jsme začali v Adršpachu. Prolezli jsme tamní skalní město a přes Vlčí rokli jsme šli do Teplických skal. Tady nás čekalo překvapení v podobě sněhu. Prošli jsme celé skalní město a zamířili do Teplic nad Metují. Nocujeme kousek od místních sjezdovek.
13 km

Den druhý
Teplice nad Metují - Skály - Dědov - Ostaš - Hlavňov
Druhý den jsme měli namířeno na Čáp. Tento kopec jsme nakonec vynechali ( s báglama se nám tam nechtělo) a tak přes Skály pokračujeme do Dědova. Zde jsme za pěkného počasí poseděli u místního obchůdku (u paní Tůmové) a dali si točené pivko!! Po krátkém odpočinku jsme zamířili na Ostaš 700,2 m.n.m. Pod Ostašem je také občerstvení zde se zdržujeme jen krátce, protože je tady slušná zima a vítr. Pokračujeme směrem na Hlavňov. V Hlavňově se zastavujeme v malebné podhorské hospůdce „ U Doležalů“. Tady dostal Vejsek  od místního hospodského důvěru a mohl si sám natočit Náchodské 12° pivo. Vyloženě se mu to líbilo. Poté pokračujeme k místnímu rybníku. Zde jsme se rozhodli bivakovat a tak před hospůdkou „Na hrázi“ se souhlasem místní obsluhy vyndáváme náčelníkův plynový vařič a začali jsme ohřívat  naše zásoby. Tímto jsme nechtěně v hostech způsobili zmatek. V hospůdce se totiž nevaří a všichni přítomní měli okamžitě zálusk na naše fazole.
14 km

Den třetí
Hlavňov - Kovářova rokle - Hvězda - Na kopečku - Pánův kříž(pod Božanovským špičákem) - Machovská Lhota - Machov
Tento den nás asi čeká nejtěžší úsek z celého vandru. Na Broumovské stěny se dostáváme Kovářovou roklí. Můžu říct, že s 15 kg na zádech to není až tak jednoduché jak by se zdálo.A to nám do toho ještě prší. Nakonec jsme rokli zdolali. Chvíli odpočíváme u „ Hvězdy“. Jsme tady brzo ráno a tak je horská chata „Hvězda“ zavřená. Poté pokračujeme po červené značce po hřebenu Broumovských stěn. Je zde mnoho vyhlídek a pěkných výhledů na Broumov  a okolí. Kousek od Liščí rokle nacházíme zvláštní pískovcové skalní útvary – skalní hřiby. Pokračujeme dále pod Božanovský špičák a pak dále do Machova.V Machově nám nějak docházely síly a tak pod místní sjezdovkou bereme v horské boudě herberk. Po krátkém ubytování vyrážíme na místní sjezdovky a skokanský můstek. Bez batohů, to se to trekuje!!
14,5 km

Den čtvrtý
Machov - Závrhy - Vysoká Srbská - Hronov
Vlakem jsme se přesunuli do Náchoda a pokračujeme na Dobrošov
Dobrošov rozhledna - Dobrošov pevnost - Jizbice - Lipí - Peklo - Jizbice
Noc v herberku je skutečně znát a tak odpočatí směřujeme do malebné osady Závrhy. Přes Sedmákovice se dostáváme do Vysoké Srbské. Netrvá to dlouho a jsme v Hronově. Od náčelníka víme kdy nám jede vlak do Náchoda a tak nespěcháme. Z Náchoda míříme na Dobrošov.  Jdeme po červené značce kolem Chaty na Vyhlídce. Vyhlídka tady opravdu je a to na naše nejvyšší hory – Krkonoše. Je vidět jak v Krkonoších na hřebenech leží ještě sníh. V půlce kopce takticky Vejska varuji, že je pondělí a na rozhledně mají zavřeno. Po menší výměně názorů pokračujeme dál. Je to přece cíl našeho vandru . Od rozhledny pokračujeme na vojenskou pevnost. Cestou máme krásný výhled na Orlické hory. Živě diskutujeme o loňském přechodu těchto hor. Vojenská pevnost je také zavřená. Vylézáme na jeden z bunkrů z kterého je krásně vidět cíl našeho budoucího vandru do Polska – Hejšovina. Z pevnosti se vydáváme směrem chata Peklo. Noc trávíme u obce Jizbice. Naší spokojenost z vandru nezničila ani noční bouře, která nám v jednu chvíli rozebrala náš bivak na několik částí. Ještě, že jsme takovouhle odplatu od Rampušáka byli připravení.
Noc jsme i přes vichřici přežili v suchu.
18 km

Den pátý
Jizbice - Dobrošov - Náchod
Ráno bloudíme v mlze přes Dobrošov do Náchoda a odjíždíme.